Saturday, 7 June 2014

ARTIKEL 2 PENDEKATAN PENGAJARAN

F & “f” DAN MATEMATIK: DILEMA SEORANG KONSTRUKTIVIS

Christina Agang
Sekolah Kebangsaan Tema
PAUTAN:
ULASAN:
Berdasarkan kajian ini, pengkaji  menggunakan teori pembelajaran berasaskan konstruktivisme dalam kelas pemulihan Matematik. Pengkaji melaksanakan  operasi tambah satu digit, dan aktiviti pemulihan dijalankan di luar waktu kelas yang formal terhadap responden. Namun, pengkaji tidak menjelaskan secara terperinci tentang objektif kajian dan persoalan kajian. Walau bagaimanapun,  susunan ayat pengkaji boleh difahami. Kajian ini menyedarkan pengkaji bahawa cara lama dan baru boleh saling lengkap melengkapi antara satu sama lain. Saya bersetuju dengan kenyataan pengkaji iaitu mengajar adalah seolah-olah membina sebuah bangunan. Paling penting ialah asasnya (the foundation), dan ini boleh dibuat dengan kukuh menggunakan pedagogi berasaskan falsafah konstruktivisme.

No comments:

Post a Comment