TAHAP KEBIMBANGAN GURU SEKOLAH RENDAH KEBANGSAAN TERHADAP PENDIDIKAN SAINS DAN MATEMATIK
AZIZAH RAJAB
HAMIDAH ABDUL RAHMAN
WAN ZARINA WAN ZAKARIA
Fakulti Pengurusan dan Pembangunan Sumber Manusia
Universiti Teknologi Malaysia
PAUTAN:
ULASAN:
Kajian ini adalah berkaitan tentang tahap kebimbangan guru sekolah rendah kebangsaan terhadap pendidikan Sains dan Matematik. Objektif kajian yang dinyatakan juga jelas. Berdasarkan dapatan kajian ini menunjukkan bahawa tahap kebimbangan guru matematik dan sains adalah pada tahap sederhana. Dapatan kajian juga menunjukkan bahawa tahap kebimbangan terhadap tiga sub-skala kebimbangan berdasarkan faktor demografi seperti jantina, status perkahwinan, pengalaman mengajar dan umur adalah pada tahap sederhana. Saya bersetuju bahawa faktor jantina tidak mempengaruhi tahap kebimbangan guru Matematik dan Sains Tahun Satu di peringkat sekolah rendah kebangsaan.
No comments:
Post a Comment