PENGGUNAAN ICT DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN MATEMATIK DI KALANGAN GURU-GURU PELATIH UTM
Noor Mazlan Ahmad Zanzali & Noraziah binti Kassim@Aziz
Universiti Teknologi Malaysia
Universiti Teknologi Malaysia
PAUTAN:
ULASAN:
Kajian ini dijalankan bertujuan untuk meninjau penggunaan Information Communication Technology (ICT) dalam pengajaran dan pembelajaran (P&P) Matematik di kalangan guru pelatih Universiti Teknologi Malaysia (UTM). Tiga aspek telah dikaji bagi menjawab persoalan kajian iaitu kelebihan menggunakan ICT dalam P&P Matematik, kelemahan penggunaan ICT dalam P&P Matematik dan masalah-masalah yang dihadapi oleh guru pelatih UTM dalam menggunakan ICT dalam P&P Matematik. Berdasarkan kajian ini, saya mendapati pengkaji telah mengenalpasti faktor-faktor yang mempengaruhi penggunaan ICT dikalangan guru pelatih dalam proses pengajaran dan pembelajaran Matematik semasa menjalani latihan mengajar. Selain itu, bahasa yang digunakan dalam kajian ini dapat difahami dan ditulis dengan baik.
No comments:
Post a Comment